Klik Me ! ! !

Followers

Tuesday, September 23, 2014

Expedisi driving KK Ranau Kundasang !! (Ep1~)

Assalammualaikum...

bukan nak minta puji..
hee..
saje...
treppp...nak gitau yang kite ne indipendent boleh drive sendiri KK Ranau Kundasang...
Ekspedisi la sangat..ok...Tapi kalau kat umah..mama kite xbagi pun drive kt bandar.....huuuu..xpuas atiiii...hahaha..k lah.begini ceritanya....

Di hari cuti pertengahan semester yang sunyi ~~~~~~~ (sbb aku n bbrp org je yg tinggal kat hostel)

Hari pertama aku bawa 2 orang kawan perempuan ke KK untuk jumpa kazen dri Sarawak kononnya...tapi kazen ntah kemana, aku ntah kemana, xterjumpa-jumpa plak...drive dri petang....tgh mlm bru sampai hostel..hmmm....n kami pun terserempak dengan geng2 classmate yg lain..lalu kami pergi kbox..ohmy!! pastu mkn...n movie..hmmmm....mak..kite bkn berjoli....cuti je..heeee...lepas tu balik la..ada sorg kawan moto dia dah nak abis minyak...tapi nun jauhhhhhh di saaaaana KB....kami pun beli la minyak isi lam botol...drive p KB...gara2 menyelamatkan kwn sorg ne...jauh bebeno penyelamat mu itu... dari KK tau sampai KB. dah la seram jalan nak p sana tu...xda lampu langsung...

Keesokan harinyaaaaa...hari yang dirancang untuk p Ranau Kundasang...
hmmm...ingatkan xjadi...cari kereta mcm2 hal....last2 dapat kereta mahal....huuuuuu...hentam saja...tapi seronok la dapat kereta auto baru lagi..heee....x penat sgt memandu...mula2 nak p 2 kereta tapi hnya 1 kereta je berjaya dicari, so....sori kazen....kena tinggl....dorang pun pergi Sandakan for the next mission.. n kami ke Kundasang for our mission.

So,....kami bertiga bergerak ke Kundasang Ranau that morning....sejuk2 pagi tu...aku pun mmg dh bersemangat sangat nak drive konon..hahaha...so...dalam perjalaanan...


Sejuk je pemandangan dari atas ne...kan best kalau kampus aku sejuk2 begini.....tpi yg di Tuaran ne pun dah cukup sejuk dah bagi aku kalau malam2.hiss...menggigill....


Taraaaaa......we here..breakfast di Pekan Nabalu..hurmmmm....but why Kota Belud???

Yang ne jelas dan nyata gunung tu mcm berasap dah darisini.... padahal..dulu masa aku kat atas gunung tu xda nampak plak awan tu bagai mengelilingi aku.hahaha.........xperasan kot..aku dah sedut....ok...abaikan....hmmm...


Dalam otw ke tempat paling jauh tu...iaitu Luanti....kami pon singgah sebentar bergambo la di batu tu..hmmmm... dah mcm pelancong dah... padahal berapa kali dah p sini..haha...
Kat sini la kami stay masa nak mendaki gunung Kinabalu haritu..hmmm....nak naik lagiiii.....

oke, dah sampai Luanti..penat juga mencari sampai buka waze takut sesat sampai sandakan...hahaha...
tapiiiiii.....banyak orang...uwarghhhh...xbestnya....xdpt aku berkungfu dgn ikan2 tu dlm air..hmmm...kecewa lagii...air pun kabut....byk kaki org..bluekkk..menci....so aku tgok je la dorang main ikan tu..aku xnak sbb mls nak buka stoking......n suddently terserempak dengan......


terserempak dengan bdk2 maktab aku yg sama batch...hmm...
aku x p tegur pon....sbb aku pemalu...hahahahahaha...... so, aku pun candid gmbar dorg tnpa pengetahuan dorg...sory u guys...haha



oke..selesai ekspedisi Luanti....tempat ikan geli2 yang semua org nak pergi tu...aku dah pergi...
pergi la jgn x pergi siapa x pergi xtau la apa rasa kena garu ngn ikan...
~aku pun x rasa!!!~ 
hmmmmm.....


oke, lepas ne....kami pun teruskan perjalanan kami ke ekspedisi seterusnya.....
bersambung.........



No comments:

Post a Comment

Klik Me ! ! !

ALUMNI IPGKENT

Daisypath Anniversary tickers